Kako so se največja podjetja lotila digitalizacije
| Članek je bil prebran 407 krat.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Digitalizacija lahko na vseh področjih prinese številne prednosti in olajša naše življenje. Med epidemijo se je izkazalo, da Slovenija na tem področju še ni bila dovolj razvita. Epidemija je številna podjetja prisilila, da digitalizacijo dodajo v svojo strategijo, če želijo uspešno poslovati še naprej. Digitalne rešitve so podjeta razvila v razlličnih smereh in izkazalo se je, da so tako uspešno razvila svoje poslovanje.

Digitalizacija

Digitalne rešitve v trgovini

Čeprav se na prvi pogled zdi, da za živilske trgovce v zadnjem letu ni bilo potrebnih pretiranih sprememb, je realnost drugačna. Ljudje so in vedno bodo kupovali živila, a možnosti, kje in kako bodo to storili, je ogromno. Mnogi trgovci imajo že dlje časa postavljene spletne trgovine, a večino prihodka jim še vedno prinesejo fizične poslovalnice. V zadnje pol leta se je situacija spremenila in mnoge prepričala v nakup v spletni trgovini. Nakupovanje živil prek spleta je letos opravilo več gospodinjstev, kot je bilo prej v navadi. Verjetno spletni nakup ne bo nikoli prevladal ali pa vsaj še dolgo ne. Se je pa digitalna rešitev dobro izkazala, saj je kupcem pomembno, da nakup opravijo hitro in enostavno. Zato morajo trgovci digitalizirati in modernizirati tudi fizične prodajalne. Tomislav Čizmić, predsednik uprave Mercatorja, je prepričan, da grejo v to smer s tehnologijo M sken in možnostjo brezstičnega plačila.

Trend naredi si sam

V času epidemije je vse več ljudi začelo z domačimi opravili v domu ali na vrtu. Ljudje so delali od doma in imeli več časa, ki so ga posvetili urejanju hiše in okolice. To je pomenilo odskočno desko tudi za trgovce s pripomočki za dom, vrt in gradnjo. Merkurju pod vodstvom Blaža Pesjaka je spletna trgovina prinesla izjemno rast spletnih nakupov. Merkur pa omogoča tudi naročanje preko telefonskega klica ali elektronskega sporočila za tiste, ki so spletnih nakupov manj vešči. Trgovci se zavedajo, da je vzrok v epidemiji in da so nekateri kupci bolj nagnjeni k fizičnim prodajalnam in bodo vedno, ko bo to mogoče, izbrali klasično trgovino. Po drugi strani mlade prepriča priročnost spletnega nakupovanja. Starejši, ki so bili prisiljeni kupovati na daljavo, so spoznali priročnost dostave in večjo varnost zaradi brezstičnega poslovanja. Prav zato sta ta dva segmenta tista, ki predstavljata potencial, da bosta nakupovanje na daljavo uporabljala tudi v prihodnosti. Digitalizacija pa je bila potrebna tudi na področju logistike, da lahko naročila nemoteno tečejo.

Prodajno svetovanje na daljavo

Za prejšnja primera je prehod na digitalno poslovanje v smislu izvedbe lažje. Vendar pa je epidemija pokazala, da na splet ni mogoče prestaviti le prodaje izdelkov, ampak tudi svetovanja. Primer tega je ponudnik telekomunikacijskih storitev A1. Predsednik uprave Dejan Turk je prepričan, da je digitalizacija ponudbe in procesov nujna. V času epidemije so začeli s projektom virtualne prodajalne, kjer so kupci opravili pogovor s svetovalcem preko videoklica. Na ta način so lahko pridobili dodatne odgovore, sklenili pogodbo in prek spleta opravili nakup mobilne naprave.

Na koncu vidimo, da epidemija nima le slabih plati. Spodbudila je digitalizacijo in jo celo pospešila. Zahtevala je hitro prilagoditev in napredek, ki bi sicer številnim podjetjem vzel leta.

© 03. 05. 2024 - STC2011.si. Agencija W3B.