Miti, kako zmanjšati porabo goriva
| Članek je bil prebran 237 krat.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Nasvetov, kako zmanjšati porabo goriva v vašem jeklenem konjičku, je ogromno, a žal je večina izmed njih prej vraževerje in mit, kakor da bi resnično delovali. Nekateri nasveti o zmanjšanju porabe goriva v avtomobilu tako preprosto niso uporabni, zato z njihovim upoštevanjem ne boste dosegli vidnejših sprememb pri sami porabi. Glede na to, da se naftni derivati pogosto podražijo in da danes brez avtomobilov preprosto ne znamo več živeti, je dobro vedeti, kaj deluje in kaj ne, ko gre za manjšo porabo goriva. Zanimivo je, da vozniki v tovrstne mite še vedno precej razširjeno verjamejo, čeprav jim poskusi in raziskave s svojimi izsledki nasprotujejo. Pa si poglejmo, kateri so tisti miti, ki vam žal ne bodo pomagali privarčevati dragocenega goriva.

miti o porabi gorivaMit št. 1: Ugasni klimo in porabil boš manj goriva

Ne glede na to, ali vozite BMW, Golfa ali pa Citroen c elysee – ugašanje klime vam ne bo pomagalo pri varčevanju oz. manjši porabi goriva. V stanovanju ali hiši je že res tako, da več, kot je prižgana klima, večji je račun za elektriko, v avtomobilu pa to ne drži. Prižgana klima tako ne vpliva občutno na samo porabo goriva. Raziskave tako kažejo, da vključena klimatska naprava le neznatno poveča porabo. Klime so danes mnogo bolj učinkovite in napredno izdelane kakor v preteklosti, zato je tudi njihova obremenitev za avtomobil bistveno manjša kakor nekoč. Če povrh vsega upoštevamo še dejstvo, da je avto v notranjosti velik podobno kot večja omara v vašem domu, hitro postane jasno, da klima v avtu nima ravno veliko dela, da ta prostor ohladi. Vožnja v poletni vročini s spuščenimi okni je tako nekoliko nesmiseln ukrep za zmanjšanje goriva – v resnici s tem zmanjšamo aerodinamičnost avtomobila, s tem pa ima avto večji upor in zato celo večjo porabo. Zato naslednjič raje brez skrbi prižgite klimo.

Mit št. 2: Gorivo polnite le zjutraj in zvečer

Ta mit temelji na prepričanju, da je zgodaj zjutraj in pozno zvečer gorivo hladno in zato gostejše, torej naj bi zdržalo dlje časa. V resnici se je izkazalo, da so temperaturne razlike bencinske črpalke ob različnih delih dnevih skoraj neznatne. Gorivo je namreč shranjeno v podzemnih rezervoarjih, tam pa je temperatura preko celega dneva in noči skoraj povsem ista. Nehajte se torej zbujati zgodaj zjutraj, da boste natankali hladno gorivo, ampak tankajte takrat, ko imate za to čas.

Mit št.  3: Gorivu je potrebno dodajati bencinske dodatke, da je poraba nižja

Še en precej razširjen mit je tudi ta, da lahko z uporabo najraznovrstnejših dodatkov in dopolnil, znatno zmanjšamo porabo goriva. Danes je tako na trgu 1001 dodatek za gorivo, s katerim naj bi imeli manjšo porabo, v resnici pa so razne raziskave pokazale, da so tovrstni bencinski aditivi povsem brez efekta in so torej skozi okno vržen denar. Prihranek pri porabi je namreč manjši, kakor je strošek za nakup tovrstnih dodatkov. Za piko na i so številni tovrstni dodatki tudi zelo obremenilni in škodljivi za okolje.

Mit št. 4: Pogosto menjanje zračnega filtra bo zmanjšalo porabo goriva

Res je, da z rednim servisiranjem in menjavanjem filtrov v avtomobilu, podaljšujemo njegovo življenjsko dobo, pogoste zamenjave zračnega filtra pa žal ne igrajo vloge pri zmanjšanju porabe goriva. Razna testiranja so namreč pokazala, da tudi povsem zamašen zračni filter nima negativnega vpliva na porabo goriva. Od novega zračnega filtra zato nikar ne pričakujte čudežev.

Mit št. 5: Delovanje v prostem teku vpliva na manjšo porabo

Mnogi vozniki med krajšimi postanki vozila ne ugasnejo, ampak ga pustijo v prostem teku, saj so prepričani, da na ta način porabijo manj goriva, kot ob prižigu vozila. V resnici je ravno obratno, saj so danes avtomobili narejeni tako, da imajo dovršene sisteme za vbrizg goriva ob vžigu, zato je ugašanje in ponovni prižig vozila mnogo bolj ekonomičen, kot če avto kar pustimo teči v prostem teku. Ob naslednjem kratkotrajnem postanku torej brez slabe vesti ali skrbi ugasnite svoje vozilo, saj boste s tem privarčevali več goriva, kot če bi ga pustili v prostem teku.

Kaj pa torej sploh vpliva na manjšo porabo?

Zanimivo je, da na porabo goriva še vedno najbolj vplivajo najbolj preproste stvari, kot je npr. redno vzdrževan avtomobil, način vožnje, čim manj naglega zaviranja in pospeševanja, itd. Med vožnjo si za zaviranje pomagajte tudi z motorjem, vozite pa vselej v prestavi, ki ima primerno nizke vrtljaje. Pomemben ukrep je tudi teža avtomobila – iz njega je zato smiselno odstraniti vso odvečno kramo, ki veča težo avtomobila in vpliva na končno porabo. Največji vpliv na porabo ima dokazano umirjena vožnja, ki ni samo varčna, ampak je tudi najbolj varna za vse udeležence v prometu.

Preberite tudi vozni test, ki smo ga za vas opravili s Citroen DS4!

© 18. 12. 2017 - STC2011.si. Oglaševanje.